A A

Menu
Home / Welzijn / Aanbod gezamenlijke diensten / Sociale alarmering

Sociale alarmering

Uw sociale alarmering, verzorgd door SWOM
SWOM vindt het belangrijk dat mensen zo lang mogelijk thuis kunnen blijven wonen, in hun eigen vertrouwde omgeving. Als mensen ouder worden of minder mobiel zijn, kan het nodig zijn dat zij iemand om hulp moeten vragen. Met sociale alarmering is hulp altijd binnen handbereik. In geval van nood kan op de knop van de pols- of halszender gedrukt worden en wordt direct hulp ingeschakeld. Een geruststellende gedachte, voor iedereen.

Meldcentrale
Als u het alarm activeert zal de meldcentrale contact met u zoeken via het alarmeringskastje. Bent u in een andere ruimte of kan de centralist om een andere reden niet met u praten, dan wordt contact gezocht met uw contactpersonen. De contactpersonen worden gebeld in volgorde zoals aangegeven op uw lijst.

· Er is direct contact met één van de deskundige zorgcentralisten.
· Op het beeldscherm van de zorgcentralist zijn de cliënt- en medische gegevens direct zichtbaar.
· Passende vervolgacties worden geïnitieerd.

Aanmelden

U neemt contact met ons op. Een medewerker controleert samen met u of uw keuze voor ons alarmsysteem de juiste is.**

· Een vrijwilliger komt bij u langs om te controleren of het apparaat bij u thuis geplaatst kan worden. Is dit mogelijk dan zal de vrijwilliger met u de formulieren invullen.
· Hierna vindt aanmelding plaats bij de alarmcentrale.
· De aanmeldingsprocedure duurt maximaal 10 werkdagen.
· De vrijwilliger komt bij u langs, installeert en test het apparaat.
· Het alarmapparaat wordt één keer per week in de nacht door de zorgcentrale getest. Dit zal op uw telefoonrekening terug te zien zijn. Wij ontvangen hier ook een overzicht van. Is de batterij van de pols- of halszender aan vervanging toe, dan komt een vrijwilliger bij u langs om een nieuwe batterij te plaatsen.

Contactpersonen voor het inroepen van hulp
Bij uw aanmelding ontvangen wij maximaal 3 namen en telefoonnummers van uw contactpersonen, bijvoorbeeld familieleden, vrienden of buren. Zij moeten in het bezit zijn van uw huissleutel zodat zij snel uw woning kunnen betreden.

Wat zijn de kosten?
Voor de sociale alarmering betaalt u éénmalig aansluitkosten van € 26,50 en vervolgens maandelijks abonnementskosten van € 13,00. Een partnerabonnement kost € 17,50 per maand. De kosten worden via een automatische incasso van uw rekening afgeschreven.

Contact en bereikbaarheid
Wilt u meer informatie? Neem contact op met team Welzijn via 0348-469109 of stuur een mail naar info@swomontfoort.nl.
De meldcentrale is 24 uur per dag bereikbaar voor het afhandelen van alarmmeldingen. Als er problemen en/of storingen zijn met de apparatuur kunt u de Zorgcentrale bellen, 010-2717301 (klantenservice) of mailen naar klantenservice@dezorgcentrale.nl

** Is meer (medische) zorg noodzakelijk of heeft u geen contactpersonen in uw omgeving, dan is sociale alarmering niet wenselijk. U kunt dan bijvoorbeeld voor een medische alarmering kiezen.